måndag 20 maj 2013

Mot alla odds

Hej allihopa!

Nu har man sett det sista avsnittet av programmet Mot alla odds på svtplay men det har som gått på Svt1. Perfekt att kunna se det när man vill och har tiden.

Jag måste bara skriva av mig. Vilka fantastiska människor dessa är och vilken resa dem gjort. För er som inte vet vad det är så är detta ett tiotal funktionshindrade som ska under ett antal veckor under många utmaningar komma fram till Stilla havet (förra året var det Skelletkusten). Ja det är svårt att återberätta detta och känslan man får av det men lägger in ett klipp från detta. Förra året gick detta också och båda åren har varit fantastiska. De har gett mig styrka till att klara av till att ge mig vilja, och jag har inget funktionshinder. Tänk då för dem som har vilka förebilder. Nej jag älskar detta program och vill tipsa er om att gå in på http://www.svtplay.se/mot-alla-odds och titta er genom årets omgång. Ni kommer få uppleva känslor som väcks i en. Har både skrattat och gråtit till detta av både glädje och sorg. Inte nog med detta så en i förra årets gäng är bästa vän med en vän till mig och min älskade och när jag fick reda på detta, alltså mitt hjärta stannade nästan. Helt plötsligt står jag framför en som verkligen varit en förebild och gett en styrka precis som om det inte vore någonting. Nu möts och pratar vi ibland och fått veta att de känner en från denna omgång, jisses.


GÄNGET FRÅN 2012


GÄNGET FRÅN 2013

                                                           Gänget från 2012





http://www.youtube.com/watch?v=0fYDUH0A3no     gick inte att få in denna så lägger in denna länk med trailer för årets omgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar