söndag 12 maj 2013

Hej allihopa!

Nu har det varit två händelserika veckor. Jag har haft besök av familj i tre helger nu =). Första helgen kom min moster som jag skrev tidigare. Vi hade det så mysigt och vi var ute på långpromenad, vi satt och pratade en massa och bara umgicks har verkligen saknat det att bara träffas och prata om allt. Helgen efter kom min älsklings föräldrar på besök. Var längesedan jag träffade dem så det var riktigt roligt. Hans mamma kom en dag tidigare och då var vi på stan och bara gick och umgicks. Vi var bland annat och visade henne Naturum och Tivoliparken två helt underbara ställen som ni måste besöka när ni är i Kristianstad. Sedan hade vi myskväll med film och lite gott med vin. Sedan när hans pappa kom dagen efter var vi i stan och sedan gick vi och åt på Steakhouse mums vad gott det var, inte ofta man gör det. Vi åkte sedan till Åhus för en glass sittandes vid havet helt underbart fint är det. Nu i helgen så har min älskling fyllt år GRATTIS, nu är du banne mig äldre än mig gamle man haha ;). Vi har haft besök av släkten och haft en underbar dag med mycket skratt och glädje. Mamma kom ett par dagar tidigare så vi har fått umgås extra mycket. Jag har verkligen behövt lite egen tid med mamma, det har varit underbart att gå på stan, gå på en riktig långpromenad och att umgås med mamma. Saknar familjen och vännerna så mycket. Sedan när min underbara pappa som jag saknat så mycket, kom så hade han såklart Zacko (vår hund) med sig och JAAAAAAAA äntligen får jag hålla om honom känna lukten av älskade Zacko, få höra tassandet, ligga i solen och gosa med honom. Äntligen har jag fått ny energi och styrka! Familjen och vännerna ger en verkligen det man behöver! Känner mig igång, känner att skolan ska jag klara, misslyckas jag på tentorna ja men då får jag göra om dem! Hoppas nu att dessa känslorna kan få hålla i sig nu.
I veckan som varit så har både jag och min älskade legat dunderförkylda och knappt orkat mig upp ur sängen. Har legat med solglasögon för jag är extremt känslig mot ljuset när jag är dålig och en svalkande handuk över huvudet har jag haft, vilket inte såg klokt ut haha tur ingen mer än min älskade såg mig.

Nu blir det lite mys i solen sedan film! Ha en underbar vecka och helg kommer förmodligen inte skriva förrän nästa vecka.
Jag måste bara lägga upp två videoklipp från youtube med låtar som jag spelar en del just nu. Lyssna och njut!
         




Rihannas version av Love The Way You Lie













 Eminems version av Love The Way You Lie


Underbara två versioner av denna låt som jag lyssnat på mycket sen den kom ut. Skådespelarna i videorna är Dominic Monaghan (från bland annat tv-serien Lost och Sagan om ringen filmerna) och Megan Fox.



Låten nedanför heter Angeles och framförs av skådespelaren Jensen Ackles (är med i t.ex. tv-serien Supernatural) och Steve Carlson. En underbart fin låt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar